Frågor eller feedback? 033 - 14 04 70 eller kundtjanst@kundvisaren.se

Hitta kunder!

Hur mycket tid lägger ni på det som är viktigast för ert företag?

Att behålla nuvarande kunder är en sak, det kommer alltid att vara den enklaste och bästa ingången till att få försäljning. Men för att ha en långsiktig bra utveckling och tillväxt är det viktigaste för ert företag är att försöka hitta nya kunder.

Det finns många sätt att synas så att tänkbara kunder väljer just ert företag: traditionell annonsering, sponsorlösningar, annonsering på webben och sökmotoroptimering. Vilken lösning ska man då välja? Vad är mest kostnadseffektivt för just er? Och vilken leverantör ska väljas? Vilken av alla tidningar ska ni annonsera i?

Svaret på alla frågorna är att man får testa sig fram beroende på vilken bransch man jobbar i. Annonsering i tidningar, tidskrifter eller på internet? Och försöka göra uppföljning så gott det går? Annonserar ni på webben se noga till hur många unika klick annonseringen gett. Glöm heller inte att ställa resultaten mot hur väl målgruppen representeras. Tio klick från en motiverad kundgrupp kan vara mer värt än hundra klick från slösurfare.

Göra besökare till kunder

I nästa steg gäller det att försöka göra kunder av de nya besökare som kommer till er webbplats. Ni kan locka med speciella erbjudanden på webben oavsett som kommer det stora flertalet att se ert erbjudande men ändå inte höra av sig via t.ex. formulär på sidan.

Men – nu finns en lösning på problemet! Ni kan enkelt utnyttja er webbplats och direkt få reda på vilka kunder och möjliga kunder som finns att sälja till. Lösningen heter Kundvisaren och visar helt enkelt vilka kundbesök er webbplats har fått. Läs mer på denna sida.

Se hur det fungerar

Vi visar gärna hur Kundvisaren fungerar och vilken nytta ni har i det dagliga arbetet – klicka nedan så kontaktar vi er.