Vanliga frågor och svar

klsjdajsdhaksjdhasj
  • Fungerar Kundvisaren på alla webbsidor?
    Ja. Både på statiska och dynamiska sidor.
    .
  • Gör Kundvisaren vår webbplats långsammare?
    Nej, Kundvisaren påverkar inte hastigheten på er webbplats.
    .
  • Påverkar Kundvisarens vår webbplats så att den ser annorlunda ut för besökaren?
    Nej. Kundvisaren påverkar inte webbplatsen på något sätt.
    .
  • Fungerar Kundvisaren med brandväggar?
    Ja.
    .
  • Hur många sidor kan vi spåra på vår webbplats?
    Ni kan spåra valfritt antal sidor. Desto fler sidor ni spårar desto bättre uppfattning får ni om hur besökarna rör sig mellan era sidor och produkter.
    .
  • Blir Kundvisaren lurad av cachade sidor när besökaren ”backar”?
    Nej. Kundvisaren sparar information om vilka sidor som besöks och hur många gånger.
    .
  • Vi använder Google Analytics, varför skall vi då ha Kundvisaren?
    Läs om skillnaderna mellan Kundvisaren och Google Analytics.
    .
  • Hittar vi kunder till en komplicerad produkt som vår med Kundvisaren?
    Ju mer komplicerad en produkt är desto mer information söker kunden. Och även en kund som söker information om en komplex produkt gör det via internet.
  • Vår webbplats är inte bra, skall vi vänta med Kundvisaren?
    Nej, ni har mycket att tjäna på att använda Kundvisaren redan nu. Har man en webbplats som man inte är nöjd med är det ännu viktigare att nu fångar upp det mindre antal kundbesök som webbplatsen trots allt ger. En kund är väl lika värdefull ändå? Och funderar ni på att bygga om webbplatsen så ger Kundvisaren er information om hur era kunder rör sig mellan olika produkter och vad som intresserar mest. Detta är mycket intressant information som hjälper er att förstå hur ni bör lägga upp er nya webbplats, vad ni bör satsa på och vad som ev. kan plockas bort. Kundvisaren kan naturligtvis enkelt flyttas över till den nya webbplatsen när den är klar.
    .
  • Vi har så lite trafik på vår webbplats, har vi nytta av Kundvisaren ändå?
    Ja, ni har nytta av Kundvisaren. Det är vanligt att man fokuserar för mycket på antalet besök. Visst är det viktigt att ha många besök, men det viktigaste är att ha rätt besökare och att ta rätt kontakter. Beroende på bransch varierar antalet besök kraftigt och är ni verksamma i en bransch med få kunder är en identifierad ny affärsmöjlighet mycket viktig. Även besök av en befintlig kund är viktigt att se för att förstå vad som är på gång och att det är dags att ta en förnyad kontakt. Frågan är vad en kund är värd för er?
    .
  • ”Vi har redan koll på alla kunder!”
    Tyvärr har ni inte koll på alla kunder. Däremot kan ni ev. ha koll på alla kunder som ni känner till. Det är en avsevärd skillnad. Om ni är lönsamma i dag, blir ju varje ny kund en förstärkning av resultatet på sista raden. Kundvisaren gör dessutom att ni direkt ser när en befintlig kund har intresse av era produkter igen.
    .
  • Fungerar verkligen Kundvisaren så bra som det verkar?
    Ja. Kundvisaren är så bra som den verkar och ger verkligen fler affärer. Det är en beprövad lösning som använts framgångsrikt under många år. Stor vikt har lagts vid att göra ett system som passar alla företag oavsett storlek men som ändå är så enkelt att alla kan använda det oavsett tidigare datorvana. En mailadress och en webbläsare är allt som behövs. Kundvisaren fungerar verkligen!
    .
  • Andra frågor om Kundvisaren?
    Maila oss gärna så hjälper vi till att besvara era frågor!
klsjdajsdhaksjdhasj

Se hur det fungerar

Vi visar gärna hur Kundvisaren fungerar och vilken nytta ni har i det dagliga arbetet – klicka nedan så kontaktar vi er.