Frågor eller feedback? 033 - 14 04 70 eller kundtjanst@kundvisaren.se

Om oss och bakgrund

Av säljare för säljare!

Vi vågar säga att vi verkligen kan försäljning! Våra medarbetare har jobbat med snart sagt alla typer av försäljning företag emellan (B2B).

Vårt mål har hela tiden varit att göra en så enkel lösning som möjligt. Ju enklare desto bättre. Vi säger att Kundvisaren är det enklaste sättet att hitta leads på! Inga inställningar, inga krångliga installationer. Men ändå så bra att det passar såväl små som stora företag. Vi är övertygade om att det passar även er!

Varmt välkommen att prata om försäljning med oss!

Kundvisarens ledord

  • Enkelhet

    Kom igång direkt och se bara det som är relevant

  • Överskådlighet

    Avgör direkt i rapporten vad som är viktigt

  • Snabbhet

    Att arbeta i Kundvisarens rapporter går snabbt och intuitivt

Bakgrunden

Vi hade ett problem
Runt 2004 jobbade vi som idag arbetar med Kundvisaren med försäljning i en helt annan verksamhet och vi hade ett problem: Hur kan vi hitta nya tänkbara kunder att kontakta? Vem behöver våra produkter och tjänster idag?

Det var för dyrt och för svårt att ringa s.k. kalla samtal för att hitta nya kunder. Det var för långsamt att marknadsföra sig genom traditionella kanaler som mässor och personliga besök enbart. Vi behövde bli effektivare, snabbare, lönsammare och det gärna omgående.

Vi hittade en lösning
Vi hade en webbplats med bra innehåll och som beskrev våra produkter på ett bra sätt. Och som dessutom kostat en hel del att skapa. Borde vi inte kunna använda den bättre? Borde vi inte kunna ta vara på dom besökare som på eget initiativ faktiskt tagit sig till vår webbplats och som själva visar att dom är intresserade av vad vi erbjuder? Vi tyckte alla att det var en bra ide´ och började leta efter något som kunde lösa detta.

Det vi hittade var t.ex. Google Analytics men det är bara ett statistikverktyg och det ger inget om man verkligen vill se vad varje enskild besökare är intresserad av. Och just det behövde vi veta för att kunna kontakta besökaren.

Utifrån vårt eget behov av att hitta kunder skapade vi därför en enkel lösning som “bemannade” webbplatsen och som visade vilken produkt varje enskild besökare var intresserad av och som plockade fram besökarens kontaktuppgifter så att vi kunde ringa dom. Sagt och gjort, första versionen av Kundvisaren skapades och vi upptäckte snart att vi tänkt helt rätt. Det var (och är) otroligt effektivt att kontakta kunder som du redan vet är intresserad av dina produkter.

Sen då?
Så småningom spred sig iden till kunder, leverantörer och andra som frågade om även dom kunde få använda lösningen och vi förstod att detta var en bra lösning för många andra företag för att hitta kunder. Sagt och gjort (igen). Vi fick våra första kunder och Kundvisaren fick ett eget bolag och en ny verksamhet tog fart.

Kraftfulla funktioner

Filtrera fram kundbesök från stad, län, land, besökta sidor, tidsperiod och mycket mer i hur många steg som helst. Korrekt och ständigt uppdaterad information.

Enkelt överskådligt

En rapport som kommer dagligen eller veckovis, inga avancerade system att sätta sig in i. Bara aktuella kundbesök att enkelt sortera för att direkt se vad som är relevant.

Konkurrentbevakning

Få med i den dagliga rapporten vad era konkurrenter gör: om man har lagt till nya produkter/tjänster eller om det är någonting annat ni snabbt och enkelt behöver veta.